
SCC on professor Mihkel Kõrgesaare meretehnoloogia ja hüdrodünaamika uurimisrühma kodu.
Uurimisrühma teadustöö keskendub laevade käitumisele normaal- ja piirtingimustes. Peamine eesmärk on arendada laevade disaini, et laevad oleksid turvalised, energiatõhusad ja kasutajasõbralikud. Lisaks lähtutakse meretööstuse vajadustest.
Uurimissuund: hüdrodünaamika
Esimene uurimissuund käsitleb laevade hüdrodünaamikat ning vedeliku ja konstruktsiooni vastasmõju (FSI, Fluid-structure interaction). Eesmärk on suurendada laevade energiatõhusust ja parandada laevade käitumist erinevates töötingimustes.
Neid uuringuid toetab kompetentsikeskuse teadustaristu, mis ühendab väikelaevade mudelkatsebasseini ja arvutisimulatsioonide potentsiaali. SCC teadustaristu võimaldabki teadlastel näiteks ilmaolusid ja õnnetusi jäljendada ning laevade käitumist mitmesugustes olukordades ja erinevates töötingimustes uurida.
Uurimissuund: laevakonstruktsioonid
Laevakonstruktsioonide vallas uurime ja loome uudseid arvutusmeetodeid hindamaks laevakonstruktsioonide vastupidavust nii õnnetuskoormustel kui ka piirkoormustel. Niisugused teadmised on eriti olulised määratlemaks laevade kokkupõrke või madalikule jooksmisega seonduvaid riske. Laevaehituses kasutatavad traditsioonilised lihtsustatud meetodid ei suuda kõiki vajalikke faktoreid arvestada. Laevakonstruktsioone püütakse võimalikult palju optimeerida nende massi vähendades, kuid samas tuleb tagada ka ohutus. Efektiivne arvutusmeetod on kasutajasõbralik tööriist, mis võimaldab põhjendatud lihtsustusi tehes kiiresti suuri ja keerukaid konstruktsioone projekteerida. Teadlaste ülesanne ongi lihtsustuste ulatus määratleda.
Laevakonstruktsioonide suunal on põhilisteks uurimismeetoditeks materjalikatsed ja arvutuslikud simulatsioonid. Arvutisimulatsioonid annavad meile vajaliku ülevaate materjalides ja konstruktsioonides toimivatest seaduspärasustest, katseid kasutame hüpoteeside tõendamiseks ning uute deformatsiooni- ja purunemismehhanismide otsinguil.
Uurimisrühma juht

MIHKEL KÕRGESAAR, DSc
Laevade turvalisusLaevaehituse professor +372 5343 9557 mihkel.korgesaar@taltech.ee ETIS
Uurimisrühma liikmed
ZHAOLONG YU, PhD
Vedeliku ja konstruktsiooni vastasmõju, laevade kokkupõrked
Järeldoktor-teadur
zhaolong.yu@taltech.ee
MIKLOŠ LAKATOŠ, MSc
Arvutuslik hüdrodünaamika
Doktorant-nooremteadur – Meretehnika ja väikelaevaehituse õppeprogrammi juht
+358 40017 8556
miklos.lakatos@taltech.ee
ETIS
TEGUH PUTRANTO, MSc
Laevade turvalisus
Doktorant-nooremteadur – DoRa stipendiaat
teguh.putranto@taltech.ee
ETIS
TARMO SAHK, MSc
Eksperimentaaluuringud, mudelkatsed
Laborite juht
+372 5661 9989
tarmo.sahk@taltech.ee
ETIS
KAAREL KOPPEL, MSc
Mere-elektroonika
Mehhatroonikainsener – Lektor
+372 5383 3119
kaarel.koppel@taltech.ee
KALJU SAAR, MSc
Disain ja projekteerimine, nõuded väikelaevadele
Nooremarhitekt – Lektor
+372 5300 4582
kalju.saar@taltech.ee
Abijõud
HENRIK ANDREASSON, MSc
Hüdrodünaamika, meretehnoloogia, mudelkatsed
Mentor
+467 2310 4000
henrik@flownaval.se
RUTTAR TEÄR, BSc
Mudelkatsed, materjalikatsed
Mehaanik-laborant
+372 511 8715
ruttar.tear@taltech.ee
Avatud ligipääsuga teaduspublikatsioonid
- Sang Jin Kim, Mihkel Kõrgesaar, Nima Ahmadi, Ghalib Taimuri, Pentti Kujala, Spyros Hirdaris; The influence of fluid structure interaction modelling on the dynamic response of ships subject to collision and grounding; Marine Structures, Volume 75, 2021.
- Fang Li, Mihkel Kõrgesaar, Pentti Kujala, Floris Goerlandt; Finite element based meta-modeling of ship-ice interaction at shoulder and midship areas for ship performance simulation; Marine Structures, Volume 71, 2020.
- Mikloš Lakatoš, Kristjan Tabri, Abbas Dashtimanesh, Henrik Andreasson; Numerical Modelling of a Planing Craft with a V-Shaped Spray Interceptor Arrangement in Calm Water; 12th Symposium on High Speed Marine Vehicles, October 2020.
- Mikloš Lakatoš, Tarmo Sahk, Henrik Andreasson, Kristjan Tabri; Resistance Tests of a Series of Chine Interceptors on a Planing Craft; High Speed Vessels, July 2020.